21 måter å holde treninga gående


Det utrolige er ikke at du trener, men at du torde å begynne. Her er noen tips til hvordan du kan holde motet oppe.

Legg bort pulsklokka
Ikke tenk på klokka når du løper. Bare løp.

Premier
Gi deg selv konkrete premier for konkrete mål. Nye løpesko, Dressesonlineshops.co.uk  nye pulsklokke, ny våtdrakt – fordi du fortjener det.

Bla i historiebøkene
Oddvar Brå løp mye i trønderske myrer, Emil Zapotek (fire OL-gull i friidrett) løp i vernesko.

Negativ splitt
Løp saaaakte til vendepunktet, og raskt hjem igjen. Det gir god oppvarming, og farta hjem føles godt for selvtilliten.

Få på deg utstyret  
Få på deg treningstøyet med en gang du kommer hjem fra jobb. Da blir det vanskeligere å ombestemme seg senere på kvelden.

Stafett
Vær en del av et lag eller en klubb. Da får du forpliktelser som gjør det mer vrient å sno seg unna.

Speil i helfigur
Se i speilet hver dag. Etter hvert som du Cocktail Dresses  kommer i gang med regelmessig trening, vil du se at kroppen din forandrer seg.

Start en blogg
Publiser daglig, og la særlig venner og familie ta del i dette. Du vil vel ikke høre tante Beate gnåle om hvorfor du droppet onsdagens løpetur?

Se en film
Chariots of fire, Without limits, Endurance (om Gebreselassie) eller Running the Sahara. Eller simpelthen Forrest Gump.

Hør på musikk
Lytt til Born to run (Bruce Springsteen), Run to the hills (Iron Maiden) eller Heartbeats (The Knife). Eller soundtracket fra Rocky-filmene.

Bli bortskjemt
Ta vare på kroppen din. Bestill en massasje etter en lang løpetur.

Kast deg rundt
Sørlandsk vintre er sjelden langvarige. Kom deg ut med en gang snøen faller. Carpe diem!

Bli inspirert
Les en skrytende biografi, gjerne skrevet av en fallert toppidrettsutøver som skal melke markedet med å dele sine treningstips med allmuen.

Fyll badekaret …
… med varmt vann. Løp den faste løypa di. Jo fortere du kommer hjem, jo varmere er vannet.

Det som sant er
Du føler deg alltid bedre etter en løpetur enn før.

Bryt sirklene
Ikke løp rundt og rundt. Løp heller fra A til B. Ta for eksempel toget til Nelaug og løp tilbake til Arendal.

Opp av senga, ut i enga
Løp offroad, kom deg bort fra stier og asfalt. Løp på tvers!

Gjør noe annet
Løpt mye i det siste? Spill håndball. Eller gå i bassenget. Variasjon er viktig for all motivasjon.

Du vil se bra ut naken
Ikke sant?

Aldri for seint
Fajua Singh var 93 da han fullførte London Marathon i 2004. Fire år etter at han fullførte sin første maraton.

Sett deg et mål
Meld deg på en konkurranse. For eksempel Hove Tri.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *