Opp fra sofaen!

At du ønsker å bli så sprek som mulig, så god som livet og tida tillater, krever noe av deg. Det vet du godt allerede, bare du kjenner godt etter.

Prioritering nummer 1: Meningen i Links Of London Jewellery  livet

Vi har alle store drømmer; om å dra til Afrika eller bli astronaut. Å begynne å trene handler ikke om dette i det hele tatt. Disse drømmene krever mange og lange steg. I vårt tilfelle handler det om å ta ett eneste steg, nemlig steget over dørstokken.

Prioritering nummer 2: Program i hverdagen

Å trene i hverdagen krever struktur og planer. Skal du oppnå ”atletisk suksess”, er du nødt til å ta noen valg. Det har lite for seg å sette seg mål hvis du er ikke evner å sette disse ut i livet.

Prioritering nummer 3: Atletisk fokus

Treningsformen henger kanskje sammen  http://www.xf-s.com/ med hvilke mål du har satt deg. De ulike målene krever ulike treningsformer. Skal du løpe 10 kilometer gateløp, gå Birken, sykle Trondheim-Oslo eller delta på Norseman? Det er uansett liten vits i å trene volleyball hvis du skal løpe Oslo Maraton.

Det viktigste er imidlertid at du begynner å bevege deg, og da er all aktivitet positivt. Da gjelder det å finne treningsformer som er morsomme.

Bilde: Til venstre; forfatteren av Hardt og langt: Fra sofagris til Ironman, for … noen kilo siden. Mannen til høyre er nå avdøde Jose Saramago, nobelprisvinner i litteratur. Uten sammenligning for øvrig. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *