Slik knuser du tidsklemma

Tid er ikke noe du har, men noe du tar.

Tren på morgenen                                                                                                                          De færreste er plaget med dugnad, e-poster, telefoner, foreldremøter eller speidermøter klokka seks på morgenen. Start dagen med power walk, styrketrening eller en lett joggetur. Flere treningssentre og  Pandora Bracelets Sale svømmehaller har tidlige treninger, gjerne med frokost etterpå.  

Kjøp en ryggsekk                                                                                                                   Trenger du bilen i arbeidstida? Hvis ikke, fyll sekken med et skift (eller legg igjen et skift på jobb dagen i forveien) og legg i vei. Er veien kort, kan du legge inn en omvei på hjemturen. Gjør avtale med ektefellen.

Tenk transport                                                                                                                           Du MÅ ikke ta bilen. Etter søndagsturen hos svigermor kan du løpe hjem mens resten av familien tar bilen. Det er ofte lettere å motivere seg for ett langt strekk fra A til B enn fem runder i lysløypa.

Tren i lunsjen                                                                                                                       Legg inn 15-20 minutter med styrketrening mens de andre legger ut om fylleslag i helga, mageonder, krangler med kona eller andre deprimerende temaer. Eller ta deg en kjapp løpetur. Husk skift!

Ha løpende møter                                                                                                             Noen kunder liker å bli utfordret. Har de pulsklokke på armen, er det godt mulig de sier et bejublende ja til forslaget om et arbeidsmøte i sone  xf-s 1. Legg vekk konkurranseinstinktet og sats på snakketempo.

Bruk barnevogna                                                                                                            Skrikerunger har et urettferdig rykte. Meld deg til tjeneste når ungen har kolikk. Klart du triller! Opp bakken gjentatte ganger. Det dysser ungen i søvn, du blir råsterk og kona får hvile. Full pott!

Lek med ungene                                                                                                                             Lei av å bruke egen kropp som belastning? Et barn fungerer fint som manual. Eller utfordre ungene til Haien kommer eller Sisten. Ta sikte på at de vinner – hele tida.

Tren i                                                                                                                                 det stille                                                                                                                             Jasså, du har ikke tid til å trene, sier du? Tåhev mens du pusser tennene har du alltids tid til. Manualer eller håndklemmer mens du ser ”Ringenes herre” gir også synlige resultater.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *